Dag 2, Rom

Godmorgon! 
Jag och V har stigit upp mitt inatten kändes det som, men jag insåg att det var lika tidigt som för en dagtur på jobbet. Vi sitter nu på tåget till Sirmione som ligger vid Gardasjön. 

Vi har haft två underbara dagar i Rom, strosat runt och tittat på alla fina och sjukt mäktiga byggnader. Riktigt coolt! Min favorit var nog Pantheon. Det var så stört långa köer in till Colosseum och Peterskyrkan så vi valde att nöja oss med att se utifrån. 

Vi bodde på ett supermysigt och coolt hostel, men med eget rum och toalett osv. Dock låg det i utkanten av Rom, och det kändes inte tryggt alls att gå på kvällarna in till centrum. Vilket gjorde att vi åt lunch när vi var ute och gick på dagarna men åt middagen på hostelet.  

(null)
Viktor tyckte jag såg ut som en riktigt turist, haha

(null)

(null)
Hittade ett mysigt café igår med underbara paninis

(null)
Baren/loungen på hostelet var väldigt mysigt och det var mycket folk, vilket gjorde att det var kul att äta middag och sitta där på kvällarna

(null)

(null)
🚉 ➡️ Sirmione och Gardasjön


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: