Utbildning i akutrummet

Måndag, ny vecka och jag är jäkligt taggad på livet. Haha. Idag var det dags för föreläsningar med Kliniskt basår som vi nyexade måste gå. Helt okej föreläsningar. Klockan 13 stod utbildning/övning på schemat för mig. Det var min första Rött medicinlarm-övning. Var så jäkla nervös, och blev ännu nervösare när jag träffade Rebecca innan som jag skulle öva med för hon var ännu mer nervös haha. Men vi kan inte göra allt perfekt när vi aldrig tidigare gjort detta. Så jag är nöjd med den insatsen jag gjorde, och jag tyckte det var väldigt kul. Man insåg snabbt vad man ska tänka på till nästa gång. Vi körde två fall och bytte arbetsuppgifter så både jag och Rebecca fick vara i båda rollerna. Den ena sjuksköterskan är "hands-on" och gör det som ska göras på patienten och den andra dokumenterar och håller lite ordning ihop med den ledande läkaren. Efter utbildningen åkte jag och tränade med Max, det blev en helkroppsgenomgång. Vi körde blandade övningar och avslutade med lite box, så kul.
 
Igår låg jag länge i sängen innan jag gick upp, läste min bok och åt frukost på sängen. Vid 12-tiden tog jag en kall men härlig promenad med Linda. Det blev nästan 8km runt kanalen. Tycker om när det är så där bitande kallt med härliga höstfärger på löven. På eftermiddagen kom min crush, vi åkte och handlade mat och hämtade upp Max på vägen. Så gjorde vi middag och hade det väldigt trevligt. 
 
 
En taggad men nervös Natha innan övningen
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: