Träning och hälsa

Måste bara tipsa om en app. Jag har velat ha den enda sedan vi köpte den senaste Apple-Tvn. Men mitt och Axels Apple-ID har krånglat där så vi har bara kunnat ladda ner gratisgrejer. Det är en yoga app, "Yoga Studio", och träningsappar överlag tycker jag ofta är halvbra gjorda. Den här appen ligger som nr 1 på topplistan över betalappar, vilket jag ansåg vara ett bra betyg plus att förhandsvisningen av den var väldigt bra. Den verkade vara precis så som jag vill ha en träningsapp. Man kan välja vilken typ av yoga du vill göra, vilken längd på passet och vart fokuset ska ligga. Filmen flyter på där instruktören visar vad man ska göra medan en röst berättar på engelska med en sjukt härlig och lugn röst. I bakgrunden är avslappnande musik. Fick äntligen laddat ner den igår, så har bara hunnit köra ett pass på 20min. Men den levde upp till mina förväntningar! Den finns även till alla andra Appleprodukter vilket är bra om man inte har en äppletv. 
 
Sen har jag haft Försvarsmaktens träningsapp nedladdad ett bra tag men har inte haft tid eller ork till att träna som sagt så jag har inte hunnit prova den. Men idag har jag äntligen provat den. Den var också en väldigt genomtänkt app. Det bästa med den är att man inte behöver ha redskap hemma utan kan köra med den utomhus eller inomhus med bara dig själv som redskap. Jag körde ett "Dagens pass" som jag sparat igår, och den hette Klassikern. Det enda negativa jag hittat än så länge är att när man startar passet så räknar den ner och då fattade jag det som att man började. Tyckte att den där minuten aldrig tog slut, men då visade det sig att jag var tvungen att trycka på skärmen sen också. Så inför varje nytt block behövde man starta manuellt på skärmen trots att dom räknar ner. Annars en väldigt enkel och bra app eftersom man kan välja vilken nivå träningen ska ligga på.
 
Yoga Studio, 40kr
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: