Spontan helg

Det blev allt annat än en lugn helg haha. Men jag älskar spontanitet! Eftersom vädret var helt underbart i fredags så bestämde jag, Axel och några kompisar oss för att åka och grilla vid en utsiktsplats och det var helt underbart. Dock jobbig väg dit så om det var värt det kan diskuteras. När det började bli kallt åkte vi hem till oss och vid halv elva på kvällen bestämmer vi oss för att vi ska ut till Lipz. Så in i duschen och göra mig iordning på 30min, måste vara rekord haha. Det var lagom med folk ute så det vart väldigt kul. 
 
Redan klockan 13 på lördagen åkte jag in till Göteborg och mötte upp Maia för lunch och köpa present till Virre. Det blev en liten goodie bag med strand/sommargrejer. En bikini, kimono, nagellack och liquid lipstick, det kanske var något mer kommer inte riktigt ihåg. Hon verkade bli väldigt glad över det i alla fall och det var en rolig kväll med galna lekar och helt fantastiskt god mat. Det var tapas med så sjukt goda grejer, drägglar än idag om jag tänker på det haha. 
 
Jag var hemma vid 1-tiden igen i söndags och då åkte vi in till stan och åt lunch vid kanalen med James och Roberto. Efter stund kom även Linus och Olivia så då bestämde vi med dom att vi spelar kubb hos oss. Jag och Olivia var dock riktigt värdelösa haha. Det spelade ingen roll vilken som var i vårt lag mer, vi förlorade ändå. Vi får skylla på att kastpinnarna var för lätta jämfört med vad andra brukar vara. När alla åkt hem la jag kyckling i marinad så grillade vi framåt kvällen. Vår lilla grill är dock riktigt värdelös så efter att vi fått yta på kycklingen gjorde vi klart det i ugnen haha. Det blev riktigt gott i alla fall och det är det viktigaste! Så helgen blev otroligt bra i detta underbara väder, trots att jag förväntade mig en lugn helg. 
 
Idag var jag i skolan och gjorde det näst sista examinerande seminariet, får svaret på måndag, men förhoppningsvis har jag bara 1 uppgift kvar om 2 veckor. Så nu har jag 2 veckor som jag tänkte njuta av ledighet, plugga när det är sämre väder, träna och försöka träffa nära och kära. Helt okej sista veckor innan examen!
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: