Nikon WMU-app

Det tar ett tag innan man lär känna sin nya kamera. Speciellt när jag haft en så pass gammal kamera innan. Men det är kul att utforska! En funktion som tycker är väldigt bra är att det finns Wi-Fi på den som gör att jag kan både använda mobilen som en fjärrkontroll och styra kameran med appen samt att jag kan överföra bilderna till mobilen. Vilket förenklar vardagen ganska mycket om jag vill lägga upp någon på instagram eller bloggen och slippa vara i behov av en dator. Kvalitén är säkert inte densamma men det är en okej lösning. 
 
Att använda mobilen som en fjärrkontroll är också väldigt smidigt, då jag får upp en bild av det jag ska ta kort på och ser vilka inställningar jag har. Där kan jag bestämma fokuspunkt och sedan ta bilden. 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: