Bye bye studentskylten

Godmorgon!
Sista dagen på praktiken gjordes igår och det känns helt fantastiskt. Jag behöver aldrig mer ha den orangea skylten med "Sjuksköterskestudent Högskolan Väst". Det är en sjuk känsla måste jag säga. Jag kommer inte jobba timmar på jobbet de dagar jag är ledig nu fram till examen, jag tänker lägga all min sista plugg-kraft (extremt lite haha..) på att få de två examinerande seminariena som är kvar riktigt bra. Och njuta resten av den lediga tiden! 
 
Det kändes både skönt att det var sista dagen och sorgligt, för jag har haft så sjukt grymma handledare. Vi har skrattat så tårarna sprutat så många gånger. Vi har förstått varandra bara genom en blick. Igår satt jag och min handledare och bara skrattade när en bemanningssköterska försökte trycka i mig att "ska du verkligen jobba på akuten" "det är bara en fas att du vill jobba i ambulans" "det är så mycket hemskheter och tråkiga larm" blablabla.. Det är den andra bemanningssköterskan nämligen som sagt typ samma sak, fast den här höll på i 30 min. Då tänker jag att hur i hellskotta kan du veta vad jag har för intressen och hur jag är som person? Ni som träffat mig i 5 min (okej, 30min på den sista) har ju inte en aning om hur jag är som sjuksköterska?! Jag skulle aldrig komma på tanken att försöka vända någons mål eller drömmar för vi alla är olika, speciellt inte en snart nyutexaminerad. Det är klart det kommer bli tufft att börja jobba på akuten, men det är precis det jag vill - få utmaning. Både jag och min handledare sa det att det var så mycket negativitet som bara vällde ur den människan, haha. Helt galet. Efter att den första bemanningssköterskan sa något liknande så kändes det väldigt skönt att få bekräftat från de ordinarie sjuksköterskorna på praktiken och även från den blivande chefen att det kommer gå bra. Jag var tvungen att få ur mig lite nu kände jag. Jag förstår bara inte hur en del personer tänker!
 
Idag tänkte vi njuta av vädret och tvätta bilarna. Igår njöt vi ockå av vädret i naturen bland massa vitsippor och coola grottor. Imorgon har Virginia födelsedagsfest så ska iväg och fira henne, ska bli kul! Annars en lugn helg, med förhoppningsvis helt okej väder. Ni får bilder från gårdagen senare eller imorgon för nu ska vi åka iväg. Ha en härlig fredag i solen ♥
 
Sista dagen med orangea skylten! Kl 06.30 är det inte lätt att le haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: