Gosigaste filten

Godkväll mina sockertoppar!
Jag har haft en väldigt lugn helg, skönt att bara ta dagen som den kommer. I fredags kväll låg jag och Axel helt döda i soffan framför Fångarna på Fortet, så vi gjorde minsta möjliga efter lite tacos till middag. Igår tog vi en lång sovmorgon och sedan gjorde Axel pannkaksfrukost som ni sett, mums mums! Det blev en sväng på överby, och jag har nu hittat kameran jag börjat spara till.
 
Jag lånar ju mina älskade pappas kamera (du är så snäll ♥) som är en Nikon, och har själv haft två Nikon-kameror innan. Men jag har varit lite osäker på om jag vill ha en Canon eller Nikon nu när jag köper en egen igen. Mest för att jag aldrig kollat in vad Canon har för utbud och sen blev jag ganska intresserad när jag fick prova Tildas som hon köpte för ett tag sedan. Men nej, det blir en Nikon! En Nikon D5300 kommer jag att spara pengar till. Jag känner att den kommer passa mig bäst utifrån vad jag vill ha ut av den. Målet är att spara ihop pengarna till innan examen så jag kan ha den på Max studentbal och till Spanien med mamma. Så mina nära och kära - kommer jag säga nej till roliga saker så vet ni varför haha.
 
När vi kom hem kröp jag upp i soffan med min nya gosiga filt och en bok mamma kom med när hon var här senast. Har inte hunnit läsa så jättemycket, men man kommer in i den väldigt snabbt och jag vill läsa mer mer mer. Axel fick ingen bra kväll haha. Vi skulle hyra film på Apple Tvn, men den fattade inte att Axel uppdaterat sin betalningsinformation så vi skrev in hans långa jävla lösenord typ 50 gånger, med en apple-fjärrkontroll haha. Sen blev hans allergi värre än värst. Och efter ett tag råkar jag sparka till hans glas med dricka så han fick dricka över hela hans datorstol.. så han fick skruva isär den.. hehe. Stackarn! 
 
Idag har vi vart och hälsat på min farmor och hennes sambo. Jag har inte kunnat hälsa på henne på hur lång tid som helst med tanke på att vi inte haft någon bil på väldigt länge. Så nu när vi har bil så kände jag att vi måste bara dit! Där fick vi som vanligt supergoda mackor och rabarberpaj till efterrätt. En mysig eftermiddag! När vi kom hem satte jag mig och skrev klart hemtentan, sedan kom Linus och Olivia hit och kollade på film med oss. Nu måååste jag sova, viktig dag imorgon! Introduktion på nya praktiken och arbetsintervju. Hoppas ni haft en bra helg ♥
 
 
Så kul väder att köra i idag bara.. det gick något långsammare haha.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: