Mobilberoende och sista kursen

Hej på er!
Jag har haft mycket att göra det sista så har inte hunnit skriva något. Jag jobbade i fredags, sen åkte vi till Västerås och hälsade på James över helgen. Vi var egentligen extremt trötta när vi kom fram vid halv 10-tiden på fredagskvällen efter att ha jobbat hela dagen och sedan åkt bil i flera timmar. Men vi gick i alla fall ut ändå. Klubben var riktigt snyggt inrett och det var kul. Dock märkte vi att alla hade sina mobiler uppe i princip hela tiden. What? Okej om man svarar på något sms eller snapchatar, men att vara på dansgolvet eller stå i baren med sin mobil konstant uppe var en väldigt märklig syn haha. Jag och Axel fattade inte riktigt grejen och kände oss lite gammalmodiga. Vi insåg under helgen att hela Västerås var mobilberoende, haha.
 
På lördagen åkte vi till actionbadet Kokpunkten. Vi hade tolkat hemsidan som att man kunde förboka avdelningen med 18-årsgräns innan alternativt att man köpte ett sånt pass när man väl kom dit. Så var icke fallet, det var fullt och kölistan var jäkligt lång haha. Det var väldigt tråkigt då det var där själva relaxavdelningen låg. Men resten utav badet var absolut roligt, lite överhypat dock plus att trappuppgångarna man gick i för att komma upp till vissa rutchkanor osv. var svinkalla, det var inte uppskattat. I slutet hade jag fått in så mycket vatten i öronen så Axel fick åka med mig och lyfta upp mig när man hamnade i vattnet haha. Vi hade i alla fall en riktigt rolig dag där. 
 
Vi åkte hem ganska tidigt på söndagen för att slippa komma hem så sent. Eftersom Västerås ligger väldigt nära Arboga som svärmor bor i så passade vi på att åka förbi dom och ta en fika. Mysigt att träffas när jag inte sett dom på ett bra tag! Otroligt skönt att komma hem och äta normalt igen.. tror jag gått upp 10kilo denna helgen efter all skräpmat som ätits, ush haha. Jag lyckades dock få till så vi gjorde tacos till middag på lördagen i alla fall!
 
I måndags hade vi introduktion till den sista kursen.. Allvarligt?! Jag började väl precis min första kurs? Introduktionen gjorde mig galet nervös i alla fall. Så mycket som kan gå fel och inte bli godkänt kände jag bara haha. Jag vet, dumt att tänka så. Men det är mycket som kräver alla rätt/godkänt. Jag är dock väldigt taggad för att ge järnet! Igår blev jag väckt 6:58 av bemanningen som undrade om jag kunde jobba. Yey, jag sa ja, ångrade mig när jag lagt på haha. Men jag kunde komma klockan 9 så då var det okej. Jag fick en otroligt lugn dag på jobbet vilket var behövligt eftersom de sista vart kaos!
 
Tog tyvärr inga bilder i helgen, men fick denna skickad från svärmor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: