Balans i livet

Ny månad, ny vecka (eller ja, halvt in i den). Mår så himla bra just nu känner jag! Jag har en väldigt bra balans i livet med skola, träning, vänner och pojkvän. Jag har även fått fixat saker som jag skjutit på i ett halvårs tid. Min chef ringde och ville att jag hoppar in och jobbar så mycket jag bara kan för det är otroligt mycket att göra nu. Men eftersom "reglerna" ändrades i höstas så kan inte samordnaren bara skicka iväg ett sms eller ringa när dom behöver folk, utan det ska gå via bemanningsenheten. För att man ska kunna jobba via dom så behöver man boka in ett inskrivningsmöte. Därför har jag skjutit på detta och inte jobbat något sedan i augusti-september. Jag hade inte tid att ringa runt och gå på möte - inte jobba för den delen heller - när jag skrev c-uppsatsen. Men nu känner jag att den här kursen är något lugnare och om inte annat kan jag ta på mig jobbpass på helgen. Sån tur var så hade dom tid redan imorgon för ett möte vilket var bra. 
 
Igår kväll var jag och Mallis på NÄLs jobbevent. Väldigt bra och intressant. Men jag är nog mer förvirrad än innan haha. Många utav avdelningarna var där och representerades så det fanns mycket intressant. Får ta och kolla igenom högen med papper och infoblad jag tog. En avdelning hade sån himla bra chef så jag hade lust att söka dit bara därför haha. Det känns att det börjar närma sig!
 
Idag hade jag examinerande seminarie som jag fasat lite för eftersom det var sjukt längesedan vi redovisade något själva och inte i grupp. Jag var inte särskillt stolt över det jag fått ihop heller, men jag fick godkänt och läraren tyckte jag var lugn, strukturerad och tydlig haha.. Jag kände mig mer som raka motsatsen. När vi var klara vid tolv så mötte jag upp min nyfunne vän Linda på stan för en promenad. Så himla härligt väder, vi fick nästan lite vårkänslor, så det blev en bra promenad på nästan två timmar med massa prat! Det var dock lite varmt med tjocktröja och vinterjacka haha. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: