Lycklig tjej

Åh jag vet nästan inte vad jag ska skriva. Meeeeen, jag fick godkänt på min praktiska examination och det är så jäkla gött så det är inte sant. Jag har drömt om den här Bedsiden, som det kallas, så sjukt många gånger eftersom jag inte vetat hur den skulle gå till. Inatt kunde jag inte sova särskilt mycket för det var det enda jag låg och tänkte på, och när jag väl sov så drömde jag om den haha. Det har varit en sån jäkla ångest inför den av någon konstig anledning. Imorse när jag kom till avdelningen och mötte min examinerande sjuksköterska så ville jag typ springa därifrån haha. Dom 3 timmarna gick väldigt fort och efteråt kändes det bra. Det kändes lite stelt att prata med en patient när någon står och observerar en, men jag gjorde ändå inga misstag eller så. Men när sjuksköterskan går iväg och jag pratar med min handledare så säger båda två att det inte gick att läsa av henne om jag klarat mig eller inte och hon brukar vara världens gladaste och positivaste person haha. Då började jag tvivla på mig själv och trodde att det gick dåligt. Men efter lunch när min lärare kom och vi skulle ha sista bedömningen då visade det sig att jag hade gjort alla punkter som jag skulle och fått väldigt bra omdöme utav patienten. Så den sista bedömningen gick också väldigt bra då man ska återberätta allt och läraren ställer lite följdfrågor och frågor om lagar. Eftersom all personal på avdelningen visste om att jag hade examintionen så var alla så glada för min skull när jag fick betyget! För att fira beställde jag kameran när jag kom hem, för den var tyvärr slut i butikerna. 
 
Nu får vi hålla tummarna stenhårt för att de stackars poängen på NKSE-tentan ska räcka till ett godkänt. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: