Alltid redo, eller?

Igår hände något så pinsamt så jag ville bara sjunka genom jorden där och då. Det var en sköterska och en ambulanssjukvårdare som jag aldrig träffat förut, två män som tyckte om att retas haha. Vi hade gått igenom lite grejer i bilen och vi tänkte åka på en tur och kollar runt lite i det stora samhället Ed hehe. Så ambulansjukvårdaren säger att jag ska sätta mig fram och hoppar själv in på förarsidan, när vi kört några meter så kollar han på mig och säger "Du kommer aldrig glömma denna dagen.. vi har vart så elaka mot dig". Och jag blir sjukt nervös och tänker vad fan har dom gjort, haha. 
 
Han: "Du har satt dig på något, jag hade inte velat vara dig när du reser dig upp"
Jag skrattar: "Men sluta, säg vad ni har gjort!"
Han bara skakar på huvudet och småler. Sen säger han: "Du har satt dig på mina glasögon!"
Jag: "ALLVARLIGT?!!
Han: "Nej jag skojar bara haha..."
Jag: "Jag brukar sätta mig på mina solglasögon så jag hade inte blivit förvånad.."
 
Sen säger han inget mer och jag tänker så hjärnan knakar och undrar vad dom har gjort. Sen känner jag att det är lite väl luftigt om mina tår och inser att jag inte har på mig arbetsskorna med stålhetta utan mina jävla tofflor. Men jag skäms lite för mycket för att kunna komma på hur jag ska berätta det, och hoppas innerligt att vi inte ska få något larm, för det hade vart så typiskt. 
Han svänger av på en grusväg mitt i skogen och säger att vi ska ta lite frisk luft, och jag tänker fundersamt vad tusan är det dom har hittat på. Så kollar han upp i skogen och säger: "När vi är så här i skogen och behöver hjälpa någon, så är det viktigt med riktiga arbetskläder" och flinar mot mig. Haha, då skrattar jag och drar upp min fot. 
 
Då hade dom sett att jag hade min tofflor och ville se om jag skulle tänka på det och hade gått och bytt. Men så långt tänkte jag dessvärre inte haha. Åh vad pinsamt det var, men vi bara skrattade åt det.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: