Lite helgkänsla

Åh herregud så skönt, skickade precis in hemtentan som jag trodde jag skulle behöva sitta hela natten med. Men det löste sig igår och fick ett flyt. Mitt huvud höll på att sprängas efter 8 timmar igår framför datorskärmen. Idag skrev jag på det sista sen kom mamma och pappa på fika. Så mysigt och skönt med ett pluggbreak även om jag bara hade några meningar kvar. Men nu är det lite helgkänsla när tentan är inne, vi ska äta middag med Linus och Olivia, och skolan börjar kl 12 imorgon.
 
Världens bästa mamma och pappa hade med sig fler skålar från Cabo de Palos. Det fanns inga muggar när vi vart där nere i somras, så mamma lovade att hon skulle se om dom hade fått in det nu när dom skulle ner, för då hade jag velat ha ett par. Men så fanns det inga så hon frågade om det skulle komma in några i den serien då det finns i alla andra serier typ. Då gick det att beställa så tillverkar dom. Så när mamma och pappa ska ner under jul så får vi muggar också till vår lilla samling. Men hon som jobbade hittade en mugg ur serien hängandes i taket, så 1 mugg fick mamma med sig hem till mig. Blir så glad av dom fina färgerna! 
 
Efter fikat tog vi oss en promenad bort till den nya lägenheten för att visa vart den ligger. Vi hade innan inte riktigt fattat i vilken huslänga som trappuppgången låg då visningen var i en likadan lägenhet fast i en annan trappuppgång. Men jag hade gissat på längan som låg längst in, och det hade vi helt rätt i. Den låg helt perfekt. Både jag och Axel blev riktigt glada när vi såg hur omgivningen såg ut runt den lägenhetslängan. Lugnt och tyst med en liten park låg framför balkongen med fotbollsplan, liten lekplats och promenadstigar. Nu längtar vi ännu mer, 26 dagar kvar om vi får nycklarna på fredagen annars 29 dagar!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: