Härlig känsla

Då är första riktiga veckan med C-uppsatsen snart över. Vi pluggar hemma idag, men jag har en segdragen förkylning sen i början på förra veckan. Så jag har tagit det lite lugnt idag och vilat en del, tänkte i alla fall sätta mig en stund senare och sen göra klart resten i helgen. 
 
I onsdags hade vi vår första träff med handledaren. Jag var i alla fall lite smått nervös innan då vi inte visste om det skulle kännas bra eller inte. Men handledaren gav oss ett riktigt bra intryck, och hon sa även att hon inte tidigare hade haft någon student som varit så långt fram i processen som vi var. Det var sjukt kul och skönt att höra! Det gjorde oss väldigt trygga med vårt arbete. Så veckan har rullat på bra och vi har fått gjort mycket! Underbart! Det gör även att om vi skulle få problem senare så har vi tid. Det är ganska sjukt för jag och Matilda har aldrig varit särskilt taggade på att plugga inför något i skolan. Sköt gärna på det in i det sista. Men vi är så jäkla taggade och diciplinerade när det gäller C-uppsatsen. Enda pausen vi tar under en dag är lunch på 30-60min, men vi känner inte att vi behöver mer. Det viktigaste är nog att vi tycker det är kul! Vi skriver om ett intressant ämne och det är skönt att alla håller på med sitt egna ämne i klassen, ingen behöver bry sig om någon annan.. än så länge.
 
Ikväll kommer troligtvis Linus och Olivia hit på middag, det var längesedan vi sågs så det ska bli mysigt! Annars är inte helgen planerad, väldigt skönt! Tänkte plugga lite, träna om jag blir bättre och bara ta det lugnt!
 
Mitt humör gick ner i bott en stund igår. Tavlorna hade äntligen kommit som vi ska ha på väggen bakom soffan, så Axel köpte ramar på vägen hem från jobbet. Satte i ena bilden i ramen och ska ta nästa. Tror du inte att glas-fan har spruckit på den då......... Gaaaaah. Så fick ändå inte upp några tavlor igår, kunde ju inte sätta upp ena, det hade sett dumt ut. 
 
 
Högen med artiklar vi valt är inte att leka med... Tur att det som sagt är intressant att läsa om haha.
 
Hahahah, mitt fina konstverk imorse.. Försökte göra en björn, japp. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: