Första advent

Jag har verkligen tänkt varje dag att jag ska blogga, men sen har jag glömt av det. Så bättre sent än aldrig kanske. Har som sagt varit ensam denna veckan så jag har sysselsatt mig med att träna, plugga, gråta till Grey's Anatomy, och sova så lite som möjligt. Jag älskar att sova! Men denna veckan har jag känt varje kväll att "fan, kan jag inte skita i att sova inatt.. jag har annat att göra". Väldigt märkligt och så olikt mig haha.
 
I fredagskväll åkte jag till Maia för en myskväll. Vi lagade mat, kollade på Idol och pratade en massa. Sen insåg vi att klockan gick väldigt fort och jag var tvungen att åka igen. Men vi hade bestämt oss för att baka Hallon och Lakrits-kakan. Vi tänkte inte hela vägen där kanske så vi fick ganska bråttom med att göra den för den ska stå i ugn i 35-40min. Stressar och kollar på klockan hela tiden för att få den klar innan jag skulle åka. Så säger Maia när det är typ 10 minuter kvar: "Ska ugnen verkligen stå på 125 grader?" Idiot-Natha har satt ugnen på 125 grader istället för 175 grader... Den var inte klar på långa vägar när vi tog ut den. Haha, vi misslyckas alltid med den kakan av någon konstig anledning. Konsistensen var riktigt skum, men smaken var ju god i alla fall, hehe. När jag kom hem igen så var Axel redan hemma, att få krama och pussa på honom var efterlängtat!
 
I helgen har svärmor vart i Trollhättan så igår var vi på brunch hos Lisa, Axels syster. Mysigt att starta dagen med god mat och gott sällskap i några timmar! Sen tog jag och Lisa en lång promenad runt slussarna och längs kanalen. Det var riktigt härligt väder igår med sol trots att det var ganska kallt. Det var skönt att få en pratstund med henne! Framåt kvällen kom Linus och Olivia en sväng. Vi gick och la oss vid halv 1 tiden, men jag hade så jäkla ont i nacken så jag somnade inte förrän vid 5 då jag kom på vid 4 att jag kunde ta en värktablett... smart. Hade dock inga bra tabletter, men jag kunde somna i alla fall. Idag har jag vart och köpt lite bättre, så hoppas på att inte ha lika ont nu. Vi fick åkt ut till Överby idag också och köpt adventsljusstakar till fönstren, Axel sa ett klart nej till julstjärnan vi hade förra året haha. Den tappade glitter så det vart glitter överallt i lägenheten, så jag förstår honom.
 
Lyckades i fredags att springa i 30min utan att dö. Det trodde jag aldrig med tanke på att det var väldigt längesedan jag sprang. Då förstår man att styrketräning med bra tempo påverkar konditionen positivt!
 
Avslutade en inte så bra dag med yoga till go' musik
 
Från promenaden igår med Lisa
 
Första-adventes-frukosten imorse, och mitt nya julte! Dock har vattenkokaren gått sönder...
 
Där är den ena nya julstjärnan i fönstret, köpte en mindre till det andra fönstret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: