Examensarbetet kommer ta över mitt liv

Hej mina vänner!
 
Det är måndag, ny vecka, och C-uppsatsen är igång på riktigt. Har suttit idag med Matilda och fixat i ordning det som vi fick respons på förra veckan. Vi har även gjort en tidplan för vårt arbete, så får se på onsdag när vi ska träffa handledaren om den är helt orimlig haha. Jag lär väl inte ha så fantastiskt intressanta saker att berätta om nu framöver. Det kommer bli stenhårt fokus på vardagarna så vi kan få vara lediga på helgerna. Med ledig menar jag verkligen ledig. Kommer inte ta på mig några pass på jobbet, för jag vet att examensarbetet kommer kräva så otroligt mycket så jag behöver vara ledig. 
 
Har haft en riktigt mysig helg. I fredags gjorde jag först en tenta, så när jag kom hem la jag mig på soffan och bara njöt av en ledig helg. Jag minns inte när jag hade en ledig helg utan plugg eller jobb senast. Så jag och Axel tog en lugn fredag framför en film och Idol. 
 
I lördags tog vi en sovmorgon vilket jag heller inte kommer ihåg när jag senast kunde ta. Sedan åkte vi till Överby och köpte tråkiga måste-ha saker till lägenheten. Men det blev sushi till lunch. Alltså ni kan nog inte förstå hur gott det var för mig! Jag har inte ätit det sen i mars, haha. Nu kommer jag ha någon cheatday i månaden. Men inte egentligen en fusk-dag, utan en unna-mig-måltid, kolhydrater som jag tänker unna mig ibland. Dock kommer jag att fortsätta att välja bort sockret i princip. Det blir kanske en liten bit pepparkaks-cheesecake till jul hehe för att jag drömmer typ om den hela tiden när det inte säljs pepparkakor. Och så har jag och Maia bestämt att vi måste göra hallon & lakrits-kakan någon dag hehe! Oj vad jag körde lite off road nu. 
Vid fem-tiden kom min Niniskaninis hit! Vi har inte setts sen i påskas, så det var en efterlängtad myskväll med henne. Vi gjorde hemmagjorda pizzor och pratade hela kvällen om allt mellan himmel och jord.
 
Igår morse åkte jag med Nina till Uddevalla och tog sedan tåget vidare hem till min familj. Mamma fyllde år och det var farsdag så jag tog en mysdag hemma hos dom! Vi körda yoga, pratade och åt god mat. Sedan kom Axel och svärfar som vart på Tjörn, så då fikade vi lite innan vi åkte hem till Trollhättan igen.
 
Hyllan som vi fick i inflyttningspresent av mamma och pappa blev superbra!
 
Testade ett nytt sushiställe som vi aldrig vart på förut, my gaaaad! Var tvungen att äta lite innan jag tog fotot haha.
 
Jag gjorde mini-pizzor denna gången istället för en stor för 2-3 pers. Perfekta!
 
Lyx när mamma är yogainstruktör och vi är stela som pinnar och behöver mjukas upp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: