VårRuset 15

Igår vart ju VårRuset i Vänserborg. Vi var 6 halvtaggade tjejer som åkte in, med tanke på det ruggiga vädret. Men samtidigt tyckte vi alla att det skulle bli roligt. Tre av oss sprang på tid, en sprang i den "snabbare" gruppen och jag och en till körde i jogg-gruppen (30-45min). Hade som mål att komma in på under 40min i alla fall med tanke på min braiga kondition haha. Uppvärmningen var väldigt kass tyckte jag, för det var alldeles för mycket olika rörelser för våra hjärnor där och då, vilket var lite synd. Men bättre än inget. Under loppet småduggade det hela tiden, men det gjorde inte så mycket för man blev inte för varm eller kände sig svettig vilket var skönt haha. Och i måndags så vart jag och köpte en löparjacka vilket var guldvärt. Blev inte blöt igenom och alldeles perfekt varm. 
 
Men så fick jag jäkla håll efter en kilometer.. Jag har inte haft det nu det senaste jag sprungit ute, så det var riktigt surt. Men det var bara att kriga. Det var inte många meter jag gick utan jag kämpade verkligen hela banan, och kom in på 35.55min! Så jag klarade mitt mål och kände mig grym efteråt med tanke på att jag tidigare (förutom sista veckan innan) aldrig sprungit mer än typ 3km haha. 
 
Sprang med Runkeeper i hörlurarna under hela loppet så jag hade koll på hur jag låg till, vilket var väldigt bra. 
 
Efteråt fick vi gå och hämta en picknickpåse eftersom vi anmält oss som lag. Det var himla mysigt trots det ruggiga vädret och iskalla fingrar haha. 
 
Löparjackan jag köpte, både praktisk och snygg! --> Taggad tjej
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: