GALET!

Godmorgon! Igår när jag stod i duschen kommer Axel inspringandes och skriker: "Du hamnade på ambulansen! Matilda skrev det!". Jag trodde inte mina öron och började typ gråta när jag stod där av lycka. 
 
Vi valde i mitten på maj vilken valbar kurs vi vill ha i höst. Och då finns det en kurs som heter Vidgat perspektiv, och innebär praktik i tre veckor, medan de andra två kurserna är teoretiska. Vidgat perspektiv hade i år platser för halva vår klass, men det visste vi inte om för det brukar vara runt 25-30 platser, så vi tänkte att det var en väldigt liten chans att vi fick plats. Jag valde i alla fall ambulansen som förstahandsval och akuten som andrahandsval. Galet nog så ska jag alltså vara på ambulansen i norra dalsland (.. klagar inte) tre veckor i höst! Det ska bli så jäkla kul, det är en dröm som till stor del blir uppfylld bara av att få komma och prova på det. 
 
Detta underbara besked gjorde det väldigt enkelt att sätta sig och plugga sen resten av kvällen till omtentan. Jag vill kunna visa att jag kan! Och det ska jag klara!
 
Idag har jag och Matilda ett artikelseminarium klockan ett. Så innan dess ska jag plugga lite. Jag har blivit en riktig morgonmänniska. Jag vaknar nån minut i sju varje dag nu för tiden och väckarklockan brukar stå på mellan halv åtta och nio.. sjukt. Men jag klagar faktiskt inte, älskar att vakna pigg och redo för dagen!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: