Konsten att äta en hel eftermiddag

Hola! Idag fyller Max 18 år, helt sjukt. Han var ju 15 nyss? Vi startade hans födelsedag med tårta och paket efter 12 inatt. Vi äter middag tidigaste kl 22 när vi är här så vi passade på att fira honom då när klockan slog över, istället för att sjunga på morgonen. Väldigt mysigt. 
 
Idag blev vi bjudna på paella-lunch av grannarna här som bara är spanjorer. Så det var dukat långbord uppe på takterrassen! Efter paellan fick vi någon vinefterrätt, melon och när vi trodde vi skulle spricka då kommer dom med en tårta och sjunger för Max haha. Jag smakar på lite mer kolhydrater när jag är här, men väljer dom med omsorg hehe. Så den tårtan var jag tvungen att smaka på. Oh herre du milde vad god den var, mamma ska få receptet på den, "Tarta de la abuela". Det är så kul att dom vill ha med oss. Men man blir jäkligt slut i huvudet av att försöka förstå vad som sägs haha. 
 
Det ända jag kan bjuda på är mobilbilder, för jag har inte min dator med mig så kan inte lägga in bilderna från kameran någonstans. Så dom kommer när vi är hemma i Sverige igen!

Dagens lunch
 
 


De hade bara en etta, ingen åtta haha.

Tarta de la abuela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: