Praktikstart

Hola! Jag har tänkt skriva i flera dar nu, men varken orkat eller haft tid. Igår hade vi nämligen introduktion till VFUn, jag är på hemsjukvården i ett område här i Trollhättan. Men jag hade inte fått tag på min handledare så hade lite smått panik eftersom jag inte hade en aning om vart jag skulle ta vägen idag osv. Men så fick jag hjälp med att få tag på en annan sköterska på avdelningen och det visade sig att hon vart sjukskriven så inte konstigt att ingen svarade. Och då kändes det lite halvdant eftersom jag inte visste vad som skulle ske. Så jag åkte dit med stor nervositet idag. Det visade sig vara helt underbara människor där som tog hand om mig så fint. Har vart med på inskrivningssamtal, då man pratar om allt mellan himmel och gjord typ med patienten. Sedan har jag gjort det som tyvärr tar upp en stor del av mitt framtida yrkets tid, dokumenterat. Men det var kul att få träna på det. Har gjort massa annat med, tiden gick väldigt fort. 
 
Vid frukosten så satt sköterskorna och pratade med en kille som har hand om sommarvikarier bland annat och kollade på mig och undrade om inte jag ville jobba där, som undersköterska. Sedan säger den andra sköterskan att jag borde kunna jobba som halv sköterska, får göra mer sköterskeuppgifter än undersköterskorna. Så om denna perioden går riktigt bra och jag visar framfötterna så kan jag hoppas! Annars hade jag i alla fall chans till att ha jobb som undersköterska där i sommar. Vilket är skitbra! 
 
Nu behöver jag vila och äta känner jag haha. En dag fylld med nya intryck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: