Nyårsfirande

Godmorgon på er! Nejdå jag vaknade kvart i ett, men ligger fortfarande kvar i sängen och kollar på SOA. Underbart. Igår hade vi ett himla mysigt och trevligt nyårsfirande! Det var jag, Axel, Linus, Kevin, Albin och en tjej som heter Olivia som jag aldrig träffat förut, men som var jättetrevlig. Så jag och Axel gjorde maten, trerätters. Orkade tyvärr inte ta kort på maten, men vi gjorde en ganska klassisk nyårsmiddag med toast skagen till förrätt, till huvudrätt gjorde vi fläskfilé, potatisgratäng och Jensens favoritsås. Sen till efterrätt skulle vi göra päronpannacotta med after eight tryffel. Men man skulle ha päronmos i pannacottan vilket inte fanns i affären, så vi tänkte att vi provar med päronkräm istället. Men det smakade nästan ingen päron alls, så det var tråkigt. Och när vi skulle göra tryffeln så kom vi på att vi använde all grädde till såsen som var till huvudrätten, haha. Så ja efterrätten blev ganska misslyckad. Men det gjorde inte så mycket.

Vid 22-tiden gick vi till James som hade fest. Men där hände inte så mycket så vi var med vid 12-slaget, sen gick vi faktiskt hem. Lagom kväll tyckte jag och Axel. Men vid 2 får vi ett samtal och vi får klä på oss och följa Linus hem, och han bor inte jättenära stan om man säger så, haha. Så vi vart hemma kvart i 4 igen. Trots smärta i hela kroppen pga att jag gick med stövlar så måste man ta hand om sina vänner och skulle aldrig få för mig att skita i dom!

Så det blev en väldigt lugn och rolig kväll! Tog dessvärre typ inga bilder, så ni får dom som blev.


Glömde säga till Axel att kameran stod på manuellt fokus, haha. 

Jag klockan halv 3 på väg hem till Linus, det blev en skön promenad ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: