Årsresumé 2014 del II

- Jag gick bredvid på natten på ett äldreboende för att lära mig och gillade det.
- Körde en helhelg med Maia i Göteborg, mys på fredagen på Saltholmen och utgång på lördagen med fler vänner.
- Hade två veckors ledighet tills mitt schema började.
- Vi åkte med mamma och Max till mina kusiner och hade en härlig dag med bad och grill.
- Westkustbilden hamnade fel: i Juni vart jag och Axel ute med Westkust för en seglaskola , jättehärlig och rolig vecka!
- Vi åkte med mamma och pappa ut med båten för en helt underbar helg. 
- Blev bjudna över till Älvsborgs fästning med mamma och Max.
- Körde spinning halv 6 en morgon med mamma.
- Firade Max som fyllde 17år
- Hade en rolig helg under Fallens dagar med efterfest fram till 6 på morgonen och kolla fyrverkerier med Axel!
- Vi åkte upp till Grebbestad där min familj hämtade oss med båten. Där vart vi med nästan en vecka.
 
 
- Det var något helvetiskt varmt på jobbet, trots att jag jobbade natt.
- Vi åkte upp till Arboga, eller en bit utanför, där svärmors särbo bor och seglade lite med dom i Hjälmaren.
- Satte äntligen upp en tv vid sängen
- Jobbade min sista natt på äldreboendet
- Vi vart barnvakt för kusinerna ute på Ellös
- Jag bakade bullar för första gången utan köksassistent, några månader senare ser jag att jag hade en.... 
- Fick tummen ur och lämnat in mina trasiga hörlurar och fick ett par nya vita istället
- Körde Indoor Walking för första gången och gillade det starkt
- Följde med mamma till hennes jobb och hade en mysig dag med henne.
 
- Började skolan igen efter ett härligt sommarlov
- Hade en lite mer vettig kurs för första gången haha.. Mikrobiologi
- Jag och mamma firade Nina och Helen som fyllt år under året med en middag på Majo bar och massa härligt babbel här hemma hos mig.
- Axel köpte sin älskade Audi, och jag är jäkligt glad över att han köpte den med. Det gör ju att det går lite smidigare att handla, åka någonstans osv. Dock kan jag fortfarande inte köra den då stolen inte går att ändra läge ;) Mitt nyårslöfte var att få Axel att ordna detta, haha. 
- Röstade för första gången, förutom det där europavalet eller vad det var tidigare under året.
- Hade en helhelg med Maia, fredag i Göteborg med middag och mys, sedan gick vi ut för ett glas vin. Lördagen blev en härlig dag i Haga och Linné, sedan hem och mös hos mig i Thn.
- Jag blev sjuk och pluggade samtidigt, så mumsade glass för att hålla motivationen uppe.
- Hämtade ut min efterlängtade iPhone 6
 
- Vi fick äntligen riktiga sängar, mammas och pappas gamla. Efter att ha sovit i en bäddsoffa i över ett år så var det underbart att få sova skönt haha.
- Hade kex och ost-kväll med Matilda
- Startade kursen som jag nu om två veckor ska ha en gigantisk tenta på
- Började töja mina öron
- Gjorde om min design till min nuvarande, blev riktigt nöjd, fokus på bara inläggen!
- Gjorde tenta på 10min, haha satt resten av tiden tills man fick gå (30min till) och fyllde i varannan ruta på ett extrapapper, haha.
- Åkte hem till min familj spontant och mös. Hittade även en kofta som jag blev kär i när jag och mamma kollade inne på U&Me, som jag nu innan jul hittade här i Trollhättan och köpte, får visa den sen!
- Pluggade inför läkemedelsräkningstentan
- Fick godkänt på mikrobiologin helt overkligt nog, hade fått 59,5poäng och 60 var godkänt, så hon hade avrundat uppåt hehe. Men det är jag galet tacksam över.
- Fick hem mitt andra par älskade Nike Air Max, av den mer smutsvänliga varianten av färg haha.
- Köpte min älskade jacka, ett av årets bästa köp!
- James kom hem från Västerås, så vi hade en rolig kväll här hos oss. 
- Hjälpte svärfar att flytta = vi fick hans två ektorpssoffor, underbart och det blev såå fint!
 
- Hade en väldigt rolig och mysig kväll med Maia och Linn, sedan träffade vi klasskompisar från gymnasiet så de blev en himla bra kväll.
- Firade mamma som fyllde år!
- Köpte en Apple-Tv, det är också ett av årets bästa köp alltså. Kollar knappt på tv längre, kanske för att vi måste starta om hela mediaboxen och döda internet i 10sek för att kunna kolla på tv. Ska aldrig ha Com Hem när jag flyttar och ska betala för något bredband-tv i alla fall. 
- Min ena töjning blev klar så satte in en tunnel med stenar runt.
- Hade en rolig utgång med saknade Nina i Uddevalla där Marre jobbade som bartender
- Mamma fixade min dator så den är som ny!
- Hade min sista praktik på vårdcentral i Lysekil och sov hos mormor och hos mina kusiner.
- Åt lunch med min älskade mamma som kom förbi Trollhättan en sväng!
- Hade en helvetisk huvudvärk i över en vecka av stress och att flänga runt. 
- Bakade pepparkakor hemma hos svärmor med Axel och hans systrar.
 
- Satte upp adventspynt
- Började kolla på en av de bästa serierna jag kollat på, Sons of Anarchy. Helt fast. Dock dog en nu i säsong 5, och då ville jag knappt fortsätta haha. 
- Gick ut och åt med Maia i Göteborg på Pinchos, vi kom fram till att vi aldrig ätit ute förut hahah. Helt stört. Så bättre sent än aldrig, eller.
- Vi åkte hem till min familj och bakade pepparkakor, lussebullar och åt god mat.
- Tog tag i min träning igen, och det är så underbart! Har dock tagit en jul-nyårspaus, men nu ska jag dra igång igen.
- Jag och Axel hade årsdag, 2 år som förlovade och i 3 år har det varit vi, och jag fick en så jäkla snygg klocka!
- Vi hade en mysig kväll med min familj, bio och käk i Göteborg eftersom dom skulle åka till Spanien över jul och nyår!
- Satte upp julgranen och julpyntade
- Firade Fanny som fyllde 18 år!
- Firade julafton hos svärfar med massa julmat, julklappsleken och Kalle Ankas jul.
- Firade jul med svärmor och hennes särbo på juldagen, kalkon till middag, julklappsutdelning och sällskapsspel!
- Spenderade en supermysig natt på hotell i Göteborg med min kärlek, middag på Pinchos!
- Hade nyårsmiddag med goa vänner och sedan firade 12-slaget hos James.
 
Det har med andra ord vart ett jäkligt bra år! Ett lyckligt år och har njutit väldigt mycket av att ha så fina vänner runt om mig, en underbar familj och en underbar pojkvän!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: