Mammas födelsedag

Jag höll på att skriva på detta inlägg igår men sen orkade jag inte slutföra det för datorn dog haha. 
I lördags åkte vi som sagt hem till min familj för att fira mamma som fyllde. Mormor hade även kommit hem från Spanien så det var kul att få träffa henne också. Vi åt supergott och hade en väldigt mysig kväll med massa prat och skratt.
 
Sen har jag och mamma hållt på att försöka fixa till min dator. Undersidan har börjat släppa så mamma ska lämna in den på lagning. Och så visade jag den för mamma och hon inser hur sinnessjukt seg den är. Jag som är van vid den har ju tålamod haha. Men mamma tycker inte att det är okej att den är sån. Då sa jag att ja jag har ju nästan 6000 bilder så det gör kanske sitt. Mamma kollar då hur mycket de olika programmen använder av datorns kapacitet och ser att iPhoto använder nästan 50% haha. Inte konstigt att den håller på att krasha så fort jag har nått mer program uppe när jag ska använda iPhoto. 
Så nu håller vi på att lägga upp alla bilder på Flickr där man får 1 terrabite att lagra på. Perfekt!
 
Igår på väg hem från Stenungsund så stannade vi till på Överby också och köpte en Apple Tv äntligen. Nu är jag väldigt nöjd, men Axel som inte har någon Applegrej tycker att det är lite smått onödigt haha, men Netflix ligger ju på den som en app så han är nog också lite nöjd innerst inne!
 
 
Fick ett par nystickade strumpor utav farmor också, älskar sånna! Har ett par sedan innan och har nästan alltid på mig dom här hemma. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: