Torsdag i text

Mycket text! Men kul om ni orkar läsa, för då får ni veta vad jag har gjort i skolan och hur det har gått :)

Jag har inte riktigt haft mycket att göra dessa dagarna, men bloggen har tyvärr kommit i andra hand, så ni har ju inte fått reda på hur skolan har gått och så .... Men, nu tänkte jag berätta lite :)

Torsdagen: Idag skulle jag då börja skolan, vi åkte dit och fick vänta inne i bibloteket eftersom "utbildningschefen" hade lektion i 40 min. Sen när han var klar fick jag schema och fick veta att jag skulle gå i en "special"klass för utlänningar som inte kan språket, okej, bra tänkte jag. Men jag skulle gå vissa lektioner med min vanliga klass.

När jag kom in till SK (specialklassen) stirrade ju självklart alla ut mig, iomed mitt blonda hår ;) Då hade dom spanska med en rätt rolig kille, lång och lite skallig. Utbildningschefen hade ju då talat om att jag kan lite spanska men talar engelska, så killen pratade knackig engelska med mig.

I SK går det 7 marokaner, 3 tyska syskon (som är jättesnälla och pratar engelska med mig), 2 thailändare och så jag.
Andra lektionen vart det matte, ush och fy, det var hemskt! Jag fattade ingenting, mattegubben pratade ingen engelska förutom några ord + att han frågade mig hela tiden om jag förstod, jag bara nickade fast jag inte fattade ett smack. Då ville jag bara hem! Hem till familjen, vännerna o kalla sverige.

Menmen, hem kunde jag ju inte åka, tyvärr blev det en matte lektion till efter det, men sen skulle jag då til min vanliga klass och ha någon lektion. Jag satt och skaka, jag kunde inte slappna av, ingen aning om varför, men jag satt bara och skaka. Geografi eller något sådant var det vi hade, jag behövde förståss inte vara med så mycket, men jag fick vara med en utav tyskarna, killen, han går i min klass, så jag fick vara med honom och en engelska kille.


Det var vad jag gjorde i torsdags i skolan, mycket text men hoppas ni orkade läsa allt :)
Om fredagen kommer i ett annat inlägg snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: