Fredag

Det är fredag och jag har nu gjort min tredje vecka som sjuksköterskestudent. Det har vart bra och intressanta veckor, träffat många nya människor. Vi är 115 personer i "klassen", så det är en del att lära känna. Men har hittat en likasinnad tjej som jag trivs jättebra med!
 
Kursen jag går nu är en vårdvetenskapligt teoretisk kurs. Inte yberkul, men lite smått intressant så det är helt okej. Man förstår ju att vi behöver ha det för att kunna ha en grund. På måndag har vi ett examinerande seminarie. Så vi har granskat 2 vetenskapliga artiklar på ett vetenskapligt sätt.. ja ni har nog redan somnat hehe. Men det är lite intressant faktikst, inte själva granskningen men läsningen haha.
 
Har fått reda på vart min praktikplats inom primärvården (vårdcentraler osv.) blir. Eftersom jag fortfarande stod skriven i Stenungsund när dom fixade platserna så fick jag Lysekil... Jag vart inte så glad, nej. Men så pratade jag med min morbror som sa att jag kunde sova hos dom, så då löser det sig nog väldigt bra. Första praktiken är vecka 40. Ska bli väldigt kul!
 
Imorn ska jag äntligen köra igång med träningen!! Åh vad jag är taggad! Jag har hittat en träningspartner som gillar samma pass på Sportlife som mig, så då kan man inte fega ur. Imorgon blir det Body Pump, inte jääättesmart att börja med det passet efter ett låångt uppehåll.. Men det är lika bra så blir det ingen messtart ;)
Har haft så sjukt ont i ryggen det senaste för att jag inte tränar, så har vart tvungen att sova på soffan ett par dagar. Sängen var tydligen för mjuk. Så av den anledningen ska det också bli väldigt skönt att komma igång igen.
 
Jag SKA bli bättre på att blogga, jag ska verkligen försöka, för jag tycker det är småmysigt att dela med mig av vad som händer i min vardag nu när jag inte har min familj eller närmsta vänner runt om mig dagligen. Så jag tänkte börja med att lägga upp ett inlägg senare med ett urval av bilderna från sommaren! :)
 
Ha en fin fredag! ♥
 
Senaste bilderna på mobilen: 1. En kompis fotbollsmatch, 2. Supergod middag - Lax och potatis med romsås, 3. Sockerkaksbak en dålig dag, 3. Ett försök till en bra bild på pubrundan med inslussningen.
 
 
 
 
 


Kommentarer
Skrivet av: Maria Abrahamsson

Gillar att få ta del av din vardag! <3

2013-09-21 | 03:48:50

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: