Jag är sämst på det här med att uppdatera bloggen...

Förra veckan så vart det VFU på Lysekils vårdcentral! Fick mysa i goskläderna och hade det så himla bra. Det var en väldigt bra vecka för jag fick med mig en hel del och jag fick även göra mer jämfört med sist. Nu kan jag ta bort suturer, är grym på att ta blodtryck (om det nu är något att skryta med haha..) och fått prova att ta EKG. 
 
I skolan har vi än så länge bara fått ta blodtryck och kapillärprov (stick i fingret). Men efter nyår så ska vi få lära oss hur man tar venprov och intramuskulära sprutor, lääängtar! Hahhaha. Jag är skadad, redan nu. Matilda visade en fet ven som hon hade på ovansidan handen och jag blev sugen på att sticka i den.... Haha.
 
 

Goskläderna på bästa VFU-platsen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: