Hej hösten, ser fram emot mysiga kvällar

Hej! 
Gör en 6 dagars-vecka, och idag är min lediga dag. Kommer göra minsta möjliga, vädret är tråkigt och jag är bara på myshumör och vill ligga i soffan och läsa min braiga bok. En vecka sedan jag bloggade, men har haft fullt upp och knappt suttit vid datorn.
 
Jag har som jag sa sist ätit frukost med Linda, mysigt innan hon åkte hem till Katrineholm. I lördags åkte jag och Matilda till Göken och köpt lite grejer, sedan åkte vi till Öppet varv i Ellös. Skulle ha ätit lunch där men det var sån kö så vi sa bara hej till pappa och kollade in en utav båtarna. Vi åkte istället till IKEA för lunch på vägen hem. På kvällen gick jag bort till Lisa och Malin, åt massa chokladfondue sen gick vi ut och dansade. Väldigt rolig kväll! I söndags var det middag hos Max. Han fick mammas "slänga ihop något"-skills, och jag är väldigt avundsjuk måste jag säga haha. Supergod pastarätt! 
 
I veckan har vi inte gjort så mycket. Jag har vart hos optikern, mina linser har blivit för svaga och mina glasögon har förra styrkan så dom är ännu värre haha. Det var mitt brytningsfel som gjorde att linserna kändes för svaga, så fick fixat det och köpt nya glasögon med rätt styrka. Hatar att köpa glasögon, för jag glömmer bort hur dom ser ut och är rädd att dom inte alls passar bra när jag ska hämta ut dom nästa vecka. Jag var inte helt nöjd med dom, men jag behövde bara betala för ytbehandlingen. Tänkte att då kan jag köpa ett par nya sen när deras nya sortiment kommer i höst. 
 
Sen har jag jobbat och tränat med Max typ. Gör en väldigt tråkig helg, jobbar både fredag och lördag kväll. Så ska njuta av min lediga dag idag. Nu ska jag lägga mig med min bok (eller paddan) och läsa igen. 
 
Åt räkor och kräftor i fredags, himla gott!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: