En toppenhelg

Härliga söndag är här, och jag har haft en toppenhelg på alla sätt och vis. I fredags åkte jag med Linda till IKEA först för lite inköp. Det var sådär kul att bära upp allt till henne på tredje våningen utan hiss haha. Svettigt! Påvägen hem stannade vi och köpte med oss frukt och choklad och gjorde chokladfondue. Så himla gott. Efter mycket om och men så kollade vi på Livet efter dig. Jag har precis läst klart den boken och börjat på tvåan, så ville så gärna se den. Och den var nästan lika bra som boken, lite för snabbspolad och lite otydlig på vissa ställen. Men helt klart sevärd, en väldigt fin film. 
 
Igår sov jag länge, gjorde ansiktsmask och bara tog det lugnt här hemma. När Axel kom hem packade vi och åkte sen in till Göteborg. Vi köpte till så vi fick tillgång till relax-avdelningen, men den var ganska överprisad. Det fanns bara en pool, som var ljummen, två bastuar och fåtöljer. Fåtöljerna var väldigt sköna att ligga i, så låg där och läste en del. Poolen blev för kall efter ett tag, så det var lite tråkigt. Efteråt köpte vi med oss lite snacks och gjorde oss iordning. På kvällen hade vi bokat bord på hotellets egna sushi-resturang vRÅ. Och det var så himla kul att prova något sådant. Supergoda smaker och jättemysig personal. Vi äter ofta sushi, men vi är sådana som tar safe cards istället för att våga prova något nytt i vanliga fall. Vi tog en rätt med gös och löjrom, en kockens val av tre sushibitar och avslutade med varsin glass. Glassarna var bland det godaste vi ätit. Axel tycker mer om söta efterrätter så han tog en färskostglass med karamelliserade grejer, och jag tog en syrlig sorbét med bland annat bär. 
 
Idag tänkte jag göra minsta möjliga. Max kommer på middag sen så tänkte göra laxburgare. Vi fick köpa en matberedare på vägen hem för sist vi gjorde laxburgarna så höll våran blender på att börja brinna. Så har velat ha en riktig matberedare ett tag. 
 
 
 
Fördrinken jag beställde, oh my! Gjord på bland annat gin, gurka, ingefära och mynta.
 
Glömde ta kort på all fin mat, men här är glassen i alla fall hehe. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: