Ambulansen Ed

Godmorgon på er! Jag sitter och myser i soffan och njuter av en ledig dag. Har praktik måndagar, tisdagar och torsdagar uppe på ambulansen i Ed, så onsdagar och fredagar är jag ledig. Det är lite ovant att vara ledig så mycket på en vecka, men det beror på att vi gör 12-timmarspass så då tickar våra timmar som ska göras på. Pratade med samordnaren på jobbet och sa att jag gärna jobbar två dagar i veckan nu under praktiken, så fredagar och lördagar jobbar jag för att tjäna lite extra pengar. Himla skönt. 
 
Det är så kul att äntligen få prova på att vara inom ambulansen. Dessvärre (missförstå mig rätt!) har vi bara haft 4 larm när jag varit där, så jag har så mycket mer som jag skulle vilja se. Men vi gör en del på dagarna ändå. Provar olika utrustning, HLR, sätter nålar, satte ett dropp på sköterskan igår haha, osv så jag lär mig mycket utav det med. 
 
Jag är sjukt trött på att pendla bara, det tar 1h 20min ungefär att åka en väg. Små kringelikrokvägar (haha..). 
 
 
 
 
Sist jag skrev här så skulle jag fota Matilda och Tobias. Bilderna blev himla bra, inte konstigt med det fina paret. Men eftersom jag har haft praktik och massa annat ivägen (bl.a. Axel då jag redigerar på hans dator haha..) så har jag inte hunnit göra klart dom, men på söndag kommer Tilda och ska få dom så idag ska jag redigera klart de sista bilderna. Jag vill inte spoila för dom så jag lägger inte ut några bilder här från fotograferingen förrän de fått dom.
 
Senare idag tänkte jag berätta om en sjukt pinsam händelse igår på praktiken, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: