Bakterier

Hello, sitter i soffan och kollar på Idol, men ush ingen utav killarna är något vidare.. Synd! 

Idag har vi haft en gästföreläsare som är biomedicin analytiker så hon har visat vad hon jobbar med och visat massa odlingsprover för att vi ska få någon bild av vad det är vi skickar in och får svar på när vi jobbar. Hon var så himla rolig, ett sätt att identifiera bakterier är på deras lukt, och hon sa efter vi fått lukta på ett prov "detta är min favoritlukt", haha. 

Imorgon ska vi sätta kateter på dockor och kolla hur noga vi är med att desinfektera händerna genom att kolla i UV-lampa. Så idag får jag kapa naglarna, buhu.. Jag har helt klart valt fel yrke med tanke på hur mycket jag älskar långa naglar och nagellack haha. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: