Konstigaste morgonen i mitt liv

Varning för mycket text! ;)

Jag sitter och väntar på bussen till skolan när det åker förbi polisbilar i fullfart bort mot motorvägen. Tänker inte mer än att det troligen hänt nån olycka, men köerna brukar gå fort förbi om det inte hänt nått stort.

När vi kommer ut på motorvägen är det totalstopp, det är kaos! Vi rör oss typ två meter på 1h. Amanda i klassen ringer och säger att det är en tankbil som har vält vid Kungälv (där jag går i skolan) och att jag lär sitta fast där till lunchtid. Jaha kul tänker jag som hade så bråttom imorse att jag glömde mina hörlurar. Efter ett tag så hör jag att det verkar som att trafiken kommer att vara stopp enda till på eftermiddagen så många tänker på fullaste allvar GÅ till kungälv, det är typ 1.5mil, på motorväg! Men när hela bussen går ut och även folk i alla andra bussar också går ut så tänker jag att Okej då, jag får väl haka på dom för här kan jag ju inte sitta själv.

Men alla viker av in mot Kode, vi var ungefär 1km där ifrån. Så alla gick till stationen och tänker ta tåget till Ytterby, som ligger lite utanför Kungälv, det tåget skulle gå om 1h. Men det verkar som att bussen från Ytterby till skolan inte går, vilket betyder att vi skulle vart tvungna att gå därifrån, och det är en bra bit!

Jag blev riktigt trött och bara kände att allt vart så meningslöst och förjävligt. Jag skulle missa alla mina lektioner förutom en sista på eftermiddagen. Så jag smsar min mentor (som också satt i kön) att jag åker hem istället. Då ringer hon upp mig och säger: Jag förstår dig verkligen, det här är sjukt! Åk du hem och mys istället!

Såå jag väntade 10 min till och tog tåget hem istället! Läste på Aftonbladet när jag satt på tåget att det vart en explotion då en tankbil och en lastbil krockat. Så det var en stor brand som var svår att släcka.

Nu ska jag mysa ner mig under ett täcke och äta bullar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: