Söndagsuppdatering

Denna veckan har fortsatt varit väldigt lugn på praktiken. Jag har haft hand om två patienter själv, i slutet ska jag ha hand om alla. Tyckte det var lite jobbigt i termin 4 att ha bara en patient själv haha. I veckan fick jag vara med och kolla på en bronkoskopi - man går ner med en kamera i lungorna. Sjukt obehagligt att se patienten, men samtidigt så var det sjukt coolt att se hur det ser ut! Annars har det inte hänt så mycket i veckan tyvärr.
 
Trots plugg hela dagen idag så har jag haft en väldigt bra helg. I fredags åkte vi spontant till mina föräldrar och åt middag. Väldigt god och annorlunda nudelwook typ, den ska jag absolut göra här hemma någon dag. Mysigt att bara vara där och ha det gott. Sen insåg vi att det var lika bra att sova kvar där eftersom vi skulle åka till Nina och Jonathan och kolla på deras nya hus på lördagen. Så på lördagen åt vi lite frukost och Axel bytte till sommardäck när vi ändå var hemma hos min familj där dom låg. Sen åkte vi till Nina och Jonathan som flyttat ifrån Orust och köpt hus mellan Uddevalla och Henån. Väldigt härligt ställe med stort hus och mycket tomt. De har att göra, mycket som behöver renoveras. Men tror det kommer blir väldigt bra och att dom kommer trivas! Där stannade vi nästan hela eftermiddagen. Vi satt och hade det gott i solen och tog en öl medan vi kollade på de andra som jobbade hehe. Så glad när jag får fylla på med Nina-energi. Vi träffas för sällan, men hoppas vi kan träffas lite mer nu när vi har bil och dom har flyttat lite närmare. 
 
När vi kom hem gjorde vi inte mycket, låg i soffan och kollade på Vänner och sedan Gladiatorerna när det gick. Jag låg med min varma-flaska och hade sån jävla mensvärk. Ush. Det värsta var att jag vaknar klockan 7 imorse av att jag har sån fruktansvärd mensvärk och typ badar i blod (ber om ursäkt... haha) så då vart jag klarvaken och la mig med varma-flaskan och började kolla på serien Reign. Åååh vilken bra serie. Fastnade totalt redan efter första avsnittet och det händer sällan. Det var mamma och pappa som tipsade om den och dom hade rätt om att jag skulle gilla den. När Axel vaknade åt vi frukost och tog en kaffe på balkongen, det var helt underbart där. Så där satt jag sedan och pluggade tills solen försvann bakom träden vid 1-tiden. Vi tog en kort promenad mest för at jag skulle få en liten paus i plugget. Skönt att ta tillvara på solen i alla fall, och fick hämtat hem mina vantar och halsduk som legat hos Lisa i några veckor.. och hon bor ändå knappt 500m bort bara haha. Resten utav dagen har bestått utav plugg och det har gått riktigt bra idag, så det känns skönt. Imorgon gör jag kväll på praktiken så lite sovmorgon och morgonplugg blir det imorgon! 
 
Hoppas ni haft en härlig helg ♥
 
Fredags-glad i hissen på väg hem från praktiken. 
 
Jag och min varma-flaska imorse..
 
plugg, plugg, plugg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: