Matlådan

God eftermiddag på er!
Startade dagen med att åka till Göteborg för ett besök hos osteopaten. Min nacke och axel på höger sida har vart sjukt dåliga den sista tiden, antagligen beror det på att jag suttit så mycket vid datorn nu med uppsatsen. Så det var väldigt skönt och få lossat på det. Plus att vi fick svar idag från handledaren och kunde skicka in den slutgiltliga versionen till examinatorn! Hoppas på ett snabbt svar hehe. Blir det ett godkänt innan fredagkväll så ska vi fira med pizza och vin-kväll! 
 
Jag och Axel fick en kokbok i julklapp av min bror, Matlådan heter den. Det är otroligt goda rätter som är enkla att göra. Det finns maträtter för alla - vegetariskt, husman, lyx, långkok osv. Jag blir i alla fall inspirerad till att göra god mat som är rolig att äta även i matlåda. De ger även tips på t.ex. tillbehör som är gott att ha med i en matlåda och annat att tänka på. Nästa inköp blir nya matlådor i glas. De i plast blir helt förstörda och äckliga. Jag och Matilda pratade om det här om veckan, att vi får nog i oss gött med gift från plasten när vi värmer dom i mickron. 
 
Kokospanerad kyckling m. sauterad paprika
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: