En ledig helg med mycket sömn

Har haft en ledig helg, väldigt skönt att sova ut! Ville ut på havet men det var för dåligt väder för det, så jag tog ett extrapass på jobbet. Gjorde alltså ett dubbelpass i fredags, 15 timmar. Hade turen nog att det var en sjukt lugn dag. Hade som mest kanske 6 patienter på 2 sjuksköterskor och 2 undersköterskor haha. I lördags sov jag länge, åt frukost med Axel vid halv 2 när han kom hem haha. Sen låg jag kvar i soffan med morgonrocken enda till klockan 6, då bestämde vi oss för att gå på bio med James. Kollade på Suicid Squad, rolig film och helt okej. Tror dock den hade vart bättre i någon annan biosalong. Fanns bara platser i Vänersborg och det var ingen bra upplevelse. 
 
I söndags sov vi också ut, sen gjorde jag iordning mig och åkte till Matilda. Vi gjorde egen sushi och bara hade det allmänt mysigt med massa prat ute på deras inglasade altan. Jag hade aldrig gjort egen sushi förut, men det var sjukt gott och fräsht. Sen att man får välja exakt vad man vill ha i gör ju det hela ännu bättre. Det ska jag absolut göra fler gånger! Tur jag har så många vänner och familj som älskar sushi, så jag har många jag kan göra det med hehe. 
 
Idag har jag jobbat, en bra dag med lagom mycket att göra. Tiden går snabbt och det har flytit på. Efter jobbet käkade vi sen åkte vi till Max nya lägenhet med grejer och hjälpte honom och mamma att göra iordning lite. Invigde hans lägenhet med fika på golvet. Han kommer få det riktigt bra, och jag bara längtar tills han flyttar in! Skönt också att ha tid på sig och göra iordning innan flyttlasset går, ta lite saker i taget. När vi kom hem igen så kände vi att vi var tvungna att städa haha. Så nu är det så ordning och reda här hemma med, skönt. Imorgon efter jobbet kommer Maia hit, ska bli kul att få höra om hennes tåg- och båtluffande i Grekland. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: