Flyttkaos

Godmorgon mina vänner!
Vårt liv har vart lite smått kaos denna veckan. I måndags efter att ha fått nycklarna och kollat på lägenheten så bestämde vi oss att vi inte alls ville tillbaks till våran lilla jävliga lägenhet i två veckor till. Utan vi ville flytta in där och då. Min familj och Linus och Olivia kunde komma och hjälpa till med så kort varsel som tur var. I tisdags fick vi åka till IKEA och göra slut på en jäkla massa tusenlappar, men det är ju väntat när man flyttar. Så om det inte redan var kaos så blev det ännu mer kaos när vi kom hem med allt vi köpt. Det gick liksom inte att packa upp eller få undan grejer innan eftersom det fattades möbler, hyllor osv. Men efter IKEA-besöket kunde vi i alla fall börja få iordning. Sofforna fick inte plats som vi hade tänkt så vi fick köpa en ny soffa bland annat. Men det kändes som att det aldrig tog slut. Ju mer vi packade upp desto mer saker fanns det kvar typ, haha. Men nu är det mest småsaker kvar och vi börjar se hur bra det kommer bli!
 
Mitt i all flyttkaos var det tänkt att jag skulle skriva en hemtenta. Det var ju inte tänkt att vi skulle flytta in förrän nästa helg, så denna veckan var planerad till hemtentan. Men det sket sig rejält. Det går inte att tänka på plugg när hela lägenheten är en enda stor röra och vi knappt vet var grejerna är. Tanken var att vi skulle åka upp till svärmor och hennes sambo idag, men jag måste stanna hemma i min ensamhet och bara skriva så fingrarna glöder hela helgen. Då är det i och för sig ganska bra att jag är ensam hemma hela helgen så jag får gjort allt. 
 
Jag ska försöka ta lite kort på lägenheten senare så jag kan visa hur det ser ut just nu. Men nu ska jag fortsätta läsa ett examensarbete och sedan gå till skolan för att lyssna på hur opponering osv går till. 
 
När vi fått nycklarna och ska kolla på lägenheten för första gången!
 
Frukostmys med nya fina tekannan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: