Bakinspiration och dålig pluggmotivation

Åh jag har blivit helt fast i Hela Sverige bakar, både med de vuxna och juniorerna. Jag blir så sjukt inspirerad och sugen på att baka själv. Inte bara för att det är gott, utan mest för att är kul! Hade det inte vart så onyttigt så hade jag bakat ofta haha. Till helgen ska jag få göra den underbara pepparkakscheesecaken i alla fall. Men vi ska även baka pepparkakor och lussebullar med mamma, Max och Emmy! Vi brukar bara baka pepparkakor, men i år blir det nog ett pepparkakshus med egna mallar. Det ska bli kul och mysigt. Tänkte baka något julgodis också eftersom svärmor inte bor i Trollhättan längre där vi brukade göra lite och få med oss. 
 
Idag var inte en så värst produktiv dag för mig och Tilda. Vi pluggade bra fram till lunch i alla fall så det är bättre än inget. Men båda var så sjukt trötta, så det blev soffmys resten av eftermiddagen istället. Bättre lyckat imorgon, då tar vi nya tag!
 
Solen strålade så härligt imorse när jag satt på bussen till Nossebro. Det var längesedan sist!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: