Personlig tränare

STC har PT-vecka denna veckan. Man kan få en gratis konsultation, gå på föreläsningar, prova på pt-small-group osv. De har även då 20% på PT-paket. Jag bestämde mig innan jag började med LCHF för att ta hjälp av en PT om LCHF inte fungerade för mig, för det fick vara nog. LCHF har fungerat så himla bra för mig, jag har inte många kilon kvar och jag mår så himla bra. Men jag kommer aldrig igång med träningen. Jag är en periodare som tränar intensivt och mycket under perioder och efter veckor-månader så dör det ut och då tränar jag knappt en gång i veckan. 
 
Min kropp behöver träning. Jag har dåliga axlar och rygg som inte alls mår bra när jag är i en period utan träning. Och min dröm är att bli ambulanssjuksköterska vilket innbär ett extremt tungt arbete. Jag vill känna mig stark och ha en stark kropp. Och jag vill få in träning som en del i min vardag, utan perioder, det ska vara en självklarhet.
 
Därför tog jag chansen till att ha en konsultation med Nathalie (I know, hehe..) som är PT på STC och se vad hon kunde hjälpa mig med. Det samtalet kändes himla bra. Jag berättade mina mål hon förklarade lite olika alternativ som fanns osv. Men jag ville gå hem och kolla på allt först innan jag bestämde mig. Nu har jag bestämt mig för att få ett skräddarsytt träningsschema som är uppdelat i muskelgrupper, och träna med Nathalie en gång i veckan. Jag är taggad och det ska bli så skönt att komma igång igen!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: