Psykosavdelningen

Har nu haft praktik två dagar förra veckan och i måndags och igår. Det var väldigt nervöst att åka dit i torsdags förra veckan. Men personalen är helt underbar och gör så att dagarna går lite snabbare. Det är verkligen den lugnaste praktiken jag haft under mina snart 2 år. Det är mycket att sitta med på läkarsamtal osv. Patienterna går mest runt sjävla och bara är, det ska ju vara lugnt på avdelningen. Vissa är lite mer aktiva än andra och kräver mer tid av personalen. Men det är otroligt säkert och jag känner mig väldigt trygg, det är dörrar överallt som kräver kort och kod, där det inte krävs kort och kod eller bara kort krävs det en nyckel haha. Väggar och dörrar är i glas så man ser överallt. 
 
Det som är intressant är att hierarkin inte alls är lika tydlig och stark där. Vilket är väldigt skönt på något sätt. Först tyckte jag att det var irriterande för det stod inte vad en person hade för titel på namnskylten osv. På sjukhus i övrigt eller i kommunen så står det i de flesta fall "undersköterska" och "sjuksköterska" på namnskylten. Så jag visste inte vem jag kunde fråga om vad i torsdags. Men nu har jag insett att skötarna på avdelningen är väldigt insatta och kan otroligt mycket så det spelar ingen roll vem jag frågar. Sjuksköterskorna gör även mycket utav det som ingår i skötarnas jobb vilket jag också gillar, det blir inget vi och dom, det blir ett bättre samarbete.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: