Hemma!

Igår kväll kom jag hem och gosade med mitt hjärta! Man inser hur fort man saknar varandra nu när vi bor ihop, jämfört med tidigare då man var van vid att ses ett par dagar i veckan. Så det blev en kväll i soffan framför Idol med lite chips och dip.
 
Har haft jättebra dagar både hos mina kusiner där jag bott nu i ett par dagar och på vårdcentralen som jag gjort min första VFU på. Kommer ha all min primärvårdspraktik där, så längtar redan till vecka 50! Vårdcentralen var väldigt familjär och man kände sig som en i gänget väldigt fort. Handledarna var väldigt duktiga och jag vet redan nu hur jag vill vara som sjuksköterska i framtiden!
I torsdags ägnande vi mycket tid åt att träna på att ta blodtryck. Så nu börjar det sitta och få ett flow. Men har ju endast övat på den andra praktikanten Linus, och det är väldigt stor skillnad på att ta blodtryck på en patient!
 
Idag har jag suttit ett par timmar med uppsatsen, många oklarheter kan man ju säga att det finns. Inte bara hos mig utan hos de flesta i programmet har man märkt på facebook, haha. Så tur med diskusionstid på måndag, innan slutversionen ska in på onsdag. Men imorn får jag skriva klart det mesta så man har något att duskutera hehe.
 
Ha en fin lördag!
 
Ojj, ser ut som att jag har svart hår! Men det har jag inte haha..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: