Avslappnande helg

Det är söndag och jag har haft en lugn och ostressande helg. 
 
Åkte till göteborg för att gå på bio med mitt Hjärta i fredags. Det var väldigt jobbigt att gå runt i göteborg bland allt folk, det kände som om jag kom från en annan planet, som att jag var i en bubbla, haha svårt att förklara, men det var sjukt jobbigt. Men det kändes samtidigt skönt att komma ut lite. Vi kollade på Zero Dark Thirty som handlar om hur dom hittar Usama Bin Ladin. Väldigt intressant film. 
 
Igår sov vi länge och åkte sedan hem till mig, kollade på film och tog det lugnt. På kvällen kom mamma hem från London, hon var saknad! Lika kul varje gång hon vart där då hon köpt roliga saker. Hade bett henne köpa en parfym eftersom det är billigare på flygplatsen så fick den, lösögonfransar, ett supergott chai-te och en ny tygpåse från Primark.
 


Jag förstå att folk inte tror på mig eller inte förstår varför jag bara varit hemma och "inte gjort något". Men alla reagerar olika på stress och har man inte varit med om det så är det svårt att förstå varför kroppen reagerar som den gör. Min kropp stänger av sig, vill inte äta, vill inte sova, vill inte ta in någonting - är bara tom. Sen gråter jag och är otroligt känslig. Sen får jag ont i magen som känns som en ständig oro. Sen vet man inte alltid vad det är som startar denna stress, det börjar oftast utan att man har en aning om det och har hållt på under en lång tid men tillslut säger kroppen stopp och då reagerar vi på olika sätt.
Så stress är inget man bara viftar bort. Då måste man ta en sak i taget och börja med sig själv, sin hälsa. 
 


Kommentarer
Skrivet av: Maria Abrahamsson

Klok som alltid älskling! Det var så gott att komma hem till er <3

2013-02-06 | 22:23:35

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: