Sjukling is here

VARNING FÖR MEGAINLÄGG OM HELGEN!

Förlåt för att jag inte hunnit lägga ut fler bildbomber från Spanien, men det kommer om några timmar när jag har kommit hem!

Skulle stressa ut till Orust i fredags för att åka iväg på säsongens sista seglingshelg och tävling! I kungälv skulle jag snabbt ta ut pengar men det gick inte så bra.. Bankomaten tog mitt kort av någon anledning så jag fick panik, skulle ju verkligen behöva pengar i helgen...

När jag och Axel kommit hem till mig där jag skulle ta med mig min packning och snabbt hinna duscha. Men istället vart jag tvungen till att ringa banken som hade telefonkö, men som kunde ringa upp inom 5min = jag kunde inte hoppa in i duschen. Så äcklig som jag var fick vi helt enkelt åka ut till Orust.

På kvällen på fredagen hjälpte jag lite mina förseglare med att byta ett segel. Men inser hur ont jag har i halsen och senare börjar febervärken krypa i ryggen. Så efter middagen la jag mig och sov för att vara pigg inför tävlingen dagen därpå.

Jag sov inte en minut under den natten, jag hade så hög feber så jag låg bara och vred mig (det lilla som gick med min sovande pojk bredvid mig) så tänkte att jag måste nog åka hem..

Men på morgonen tog jag några tabletter och kände mig helt okej, så jag var med och seglade och tävlade enda fram till 1-tiden på dan då hade jag glömt ta tabletter i tid så då kom febern igen så jag fick gå och lägga mig och missade målgången :(

Men efter några timmars sömn så var jag pigg igen och kunde vara med på resten utav dagen. Vi fick pris!! Haha vi fick Kompass-priset vilket betyder att vi seglat längst sträcka, haha! Den norska tvåmastade skutan Mohawk vinner oftast och vann såklart iår med och gjorde 4 slag under tävlingen.. Vi som inte är lika liten och smidig gjorde 14 slag!! Det är helt sjukt mycket! Men slagen var sjukt grymma!

Så nu ligger jag hemma hos Axel i hans nya stora säng helt alone och är fortfarande sjuk.. Ska käka lite frukost och sen åka hem!

Jag dog av garv när jag såg Axels sängkläder!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar: